neděle 21. listopadu 2010

Lerkandie - stolní hra

Tak stolní hra opět pokročila. Získala název po zemi ve které se odehrával původní příběh ze kterého hra vyšla. Nutno říct, je to název pracovní.
Sice je stále v papírové a pokusné formě, ale už je slušně hratelná za zřejmě všechny strany (neozkoušely se jen dvě).

Od momentu kdy jsem o ní psal posledně doznala značných změn, takže už žádné hexové pole, žádné druhy terénu, žádný technologický strom. Za to má propracovaný systém obchodu, diplomacie a náboženství. Devět unikátních stran s unikátními šlechtici a zároveň s unikátním vítězstvím pro každou z nich.



Lerkandie naproti jiným strategickým hrám skvěle hraje do karet komunikaci mezi hráči a dalo by se říct, že bez komunikace a různých smluv se obejde skutečně jen velmi málo stran (teoreticky 2, a to jen teoreticky).


Požitek z hraní je tak říkajíc epesní. : ))

6 komentářů:

PepiCzech řekl(a)...

Epesní jsou ty fotky... tohle vypadá HODNĚ slibně :) Kdybys vzal prototyp na Lepenku, určitě bych rád zahrál. Mám velký kulatý stůl pro cca 6 osob ;-)

parekvrohlikkju řekl(a)...

hodně pěkné, též se těším aspoň an povídání o hře x)

Firejs řekl(a)...

Nějakou takovou rozsáhlou stolní hru bych si chtěl někdy zkusit - třeba to bude zrovna Lerkandie ;)

Likandro řekl(a)...

Pepi: Jednou na lepenku snad vezmu hotovou hru, která bude výrazně přenosnější, než aktuální verze.

Ikkju: O hře určitě rád popovídám. :)

Firejs: To kdyby se povedlo, tak budeme jako autoři v sedmém nebi.

trimaliny řekl(a)...

hm, tak to klobouk dolů...momentálně se snažím taky vyplodit jakýsi alespoň náznak deskové hry, tudíž mě fascinuje, že něco takového může vůbec fungovat...

Likandro řekl(a)...

Ono je jednoduché udělat to tak, aby to nějak fungovalo, dokonce to může po troše snahy fungovat i skutečně dobře, ale neuvěřitelně těžké je vybalancovat herní systém tak, aby nebyl příliš náročný a dal se nějak jednoduše popsat a zachytit. Na tom takhle hra poněkud kulhá a předělání tohohle bodu - který výrazně snižuje počet možných hráčů - je na velmi velmi dlouho, protože to znamená předělat většinu hry.
Co vytváříš za hru? Určitě držím palce. :)