středa 29. prosince 2010

Nedobrá kružnice

Mám takovou teorii, že se mozek při učení potřebuje trochu odreagovat a občas vymýšlí hovadiny vzniklé z látky po které baží. Tak jeden takový produkt studia etiky a života... Přijde mi to ohromně vtipný a geniální :D... Ale...

Přidáno později večer: Tak aby těch hovadin nebylo málo, ještě "hra" (bolela mě hlava, tak v čekání než na mě padne únava):
https://dl.dropbox.com/u/8080029/Vytvo%C5%99%20kru%C5%BEnici.rar

4 komentářů:

Likandro řekl(a)...

Vlastně by asi bylo lepší říct: "Mějme zlou kružnici," když o tom tak přemýšlím...

Yiahimyr řekl(a)...

Ahoj Likandro,
tak jsem si tento experiment vyzkoušel. Nějakou dobu mi to trvalo, pointu jsem nejspíš nepochopil. Problém je v tom, že nevím jak moc by mě to mohlo oslovit, protože mne napadla celá řada věcí. Celá škála nejrůznějších řešení, ani jsem nečekal, kolik mi jich mozek přednese a PC umožní :) Tohle mne pak ve výsledku přišlo úsměvné, jakmile jsem na řešení, jež je naprosto logické a triviální, doslova dojel :)

Ačkoli tedy nevím co přesně jsi chtěl prezentovat jako pointu, pobavil jsem se a to je nejspíš to nejdůležitější. Také jsem si na závěr připravil popis jednoho mého vypečeného nápadu řešení.

Nevím jestli znáš funkci ve Windows, která umožní méně zrakově zdatným uživatelům po kliknutí na klávesu Ctrl zvýraznit kurzor myši na ploše. Věz ale, že pokud tuto funkci zaktivuješ a tlačítko kontrolu stiskneš, tak to kolem kurzoru zobrazuje animaci soustředných kružnic :D Jenomže v zadání hry je jasně psáno, že je ovladatelná pouze myší, což Ctrl není. Proto jsem šel dál a vzpomněl si na aplikaci, která umožní plnou kontrolu nad všemi tlačítky myši dle vlastního výběru. Můžu tak třeba kliknutím na pravé tlačítko myšispustit program, nebo napsat písmeno, či celé slovo. Nastavil jsem si tedy funkci klávesi Ctrl na jedno z tlačítek myši. Najel jsem kurzorem do okna s hrou a začal "tvořit" po tak náročných operacích kružnice, ale místo zklamání z toho, že to nefunguje, jsem se pobavil. Přecejen, tohle jen můj nejvypečenější nápad, kterému předešlo několik jiných a po něm přišlo několik dalších :D

Vydržel jsem ty svoje prkotinky zkoušet asi 10 minut, než jsem došel k řešení, za což Ti děkuji.

Měj se

Likandro řekl(a)...

Ahoj,

jsem rád, že hra Tě pobavila. Sice jsem to nikde přímo nenapsal, ale pobavení byl samozřejmě asi hlavní smysl, protože právě pobavení to přineslo mě a mělo i dalším lidem. Přesto ono pobavení stojí na základech Platónské ideje, alespoň tak, jak jsem měl zatím možnost se s nimi setkat. Takže celá hra je jakési metaforické zpodobnění ideje kružnice. Odkaz k tomu je hned v prví větě hry. Zároveň už v tom je vlastně obsažené řešení. Kružnice prostě pořád někde existuje. Každý ví, co je kružnice a tím, že se někde nakreslí, tím nevzniká, už je tu předtím. Proto hráč nemohl vytvořit kružnici. Jenom jí nahlédl.

Ale jak už jsem myslím psal na Krevetě, je to první zpracovaný nástřel (ale ne první úvaha o nějaké takové hře) a má tudíž nedostatky, které upozaďují celou myšlenku, nebo jí nedávají vůbec vidět. Takže v příštích zpracováních bych asi pomocí série testových otázek o dvou možnostech napříč četnými levely dovedl k odpovědi. Nicméně, nebylo dost dobře možné k takovému postupu dojít bez toho, abych měl odezvu od dalších lidí a bez tohohle nepovedeného kroku.

Každopádně, jak jsem říkal, hra měla hlavně pobavit a jestliže pobavila, znamená to, že člověk nějak podvědomě nahlíží to, co jsem tam schoval, protože právě v tom je ta veselá pointa.

Takže tak. Uff... Se vyjadřuju čím dál tím prkeněji. :D Snad je to jasné...

Díky za zahrání a taky se měj. :)

parekvrohlikkju řekl(a)...

Tak mi to snad po týdnu po úspěšném dohrání docvaklo: jestli šlo o to přestat se soustředit na čtverec na obrazovce a uvědomit si že "to máme v ruce" právě díky .. tamtomu x), abych neprozrazoval pointu, tak jsi s námi provedl pokus jako když mají šimpanzi přijít na to, že ši nejdřív musí přisunout delší klacek a pak teprv pamlsek :D Takže já myslím že dobrý! x)