sobota 16. srpna 2014

Wonderful Tree

Vždycky jsem přemýšlel, jestli lidé, jejichž blog je dlouhodobě neaktualisovaný, přestali dělat, co dělali dříve, jestli se jim jenom nechce psát anebo jestli třeba neumřeli. A protože mám takový blog sám, musím říct, že jsem ani neumřel, že ani chuť psát nepřešla a že pořád kreslím a maluji. Háček je v časové souslednosti událostí: něco byste si napsali, ale zrovna připravujete oběd, šli jste se projít nebo usínáte v posteli. A pak už se vám zkrátka nechce.

Každopádně očima sledujete tento řádek, což znamená, že se samým zázrakem sešly okolnosti ke psaní. Možná napjatě očekáváte nějaké rozřešení hádanky anglického nadpisu, tedy: "Jakýpak strom?" Samozřejmě se dočkáte, protože nebýt stromu, asi by na příspěvek opět nedošlo. Inu, strom. Bude stát navrchu webové stránky, jejíž design jeden přítel trefně označil za hajzlpapírový, protože zkrátka rolujete stále níž. Nad stromem bude název studia v anglickém jazyce ("Wonderful Tree Studio"). První hra, se kterou si budete moci dané jméno nějak spojit je Cubesis, protože umístění na Steam už si s Janem Horáčkem a Jindřichem Pavláskem nevystačilo. Když jsem strom kreslil, poprvé jsem pořádně prozkoušel nový tablet, o němž bych mohl také podat zprávu, protože je to (poměrně překvapivě) kvalitní řešení za málo peněz. Pro teď se každopádně můžete kochat obrázkem:


5 komentářů:

Firejs řekl(a)...

Pěkný obrázek, taková tvoje typická tvorba. :)

Rozhodnutí založit studio, ať už v jakékoliv podobě, je hezké. Tak jsem zvědav na vaše další hry - jestli tedy budete nějaké chystat. :)

Likandro řekl(a)...

Díky. :-)

Dalších her je rozplánovaných hodně. Něco je rozepsané a promyšlené víc, něco míň. Každopádně pořád studuji, takže to s realisací bude pomalejší, než by asi mohlo. Bohužel už to bude bez Ikkjua, čili to "my" bude s jinými lidmi, ale jsou také skvělí a kvalitní, takže se není čeho bát. Uvidíme, jak nám to půjde. Snad budu moci v průběhu září/října ukázat nějaké návrhy/první screenshoty. :-)

Už se na to dost těším, protože to bude první pěkně prokreslená hra, kterou budu dělat. Žádný pixelart.

Firejs řekl(a)...

Tak už aby byl podzim!

Jsem na moc zvědavej. ;)

parekvrohlikkju řekl(a)...

Forma je důležitá. Vždycky jsem si dělal srandu z mlaďásků, kteří udělali v GM za pár hodin skákačku, a dvakrát tolik času věnovali vymýšlení bombastického názvu týmu. Ale pokud se začnou hry dělat aspoň z části komerčně, je to prostě nutnost.

Pohádkový námět mi k tobě sedí, je to dobrý symbol.

Mě to dělání her někam odešlo, možná sem se vyčerpal, nebo už to chtělo změnu. Taky jsem možná měl pocit, že to co dělám je dobré, ale časem už mi přišlo, že si to nemyslí dost lidí na to, aby na tom šlo nějak dlouhodobě stavět.

To že měla Cubesis úspěch (jestli menší nebo větší je skoro fuk) je velká satisfakce, ale ta hora práce kolem toho prostě na ťukání po večerech nestačí.

Taky se za tu dobu co hry děláme spousta věcí změnilo, A tituly jde koupit za hubičku, freehru si ani nepamatuji kdy jsem hrál naposledy. Indie hry jsou ale pořád zajímavé (ikdyž tuším že i tam se hodně věcí mění, konkurence je veliká a to že se nějaká hra vydrápe na výsluní jako divoká karta už asi funguje daleko míň než před lety).

Každopádně držím palce a budu Wonderful Tree sledovat, minimálně proto, že je vlastně docela zázrak, že se z amatérského ťukání vyklubalo něco co jde celkem bez uzardění prezentovat celému světu.

Likandro řekl(a)...

Myslím, že jsme si dokonce tu legraci dělali společně. No a teď to tu máme. Sám jsem strávil spoustu času kreslením hlavního motivu studia. Je to docela zajímavé, jak se všechny ty věci postupně změnily.

Jsem rád, že ti pohádkový námět přijde dobrý. Snad takové budou i naše hry.

Myslím si, že v současnosti už zkrátka lidi málo zkoušejí rychle ušité nápady a nedokážou si v tom najít to podstatné, jádro nápadu a kochat se prostou hrou bez všeho opentlení a odladění. Když jsou i třiáčkové hry takřka zdarma, člověk to nemůže ani nikomu vyčítat.

Přesto se mi zdá, že se věci začínají měnit a že brzy opět objeví zmizelá skupina vývojářů: koníčkáři, čili ti, co hry dělají ze zábavy a jako koníček. Vnímám to jako nutný důsledek určitého přesycení trhu a s tím spojeného vystřízlivění vývojářů. Hnát se za penězi a stresovat se, jestli budu mít další měsíc co jíst, to není nic příjemného a je zřejmě mnohem pěknější dělat hry jenom tak. V takovém případě sice neútočíš na dav, asi nezměníš hru jakožto médium, ale stále si u toho odpočineš a máš nějaký výstup, který lze ukázat. Myslím si, že se k tomu přikloní hodně lidí, protože požadavek na kvalitu provedení začíná být natolik silný, že většina lidí komerční pudy asi přejdou. Takže třeba není všem dnům konec.

Když tohle píšu, samozřejmě si v duchu věty: "Pamatuj na smrt," uvědomuji, že bych to jednou mohl vzdát také já. Jak píšeš: divoká karta nestačí. Přesto jsem přesvědčený, že se to s trochou pevné vůle a s odhodlanými lidmi může povést. Jsem moc rád za podporu!

Na závěr: Ano, je to vážně zázrak. :-) Vždycky si vzpomenu na to tvé přirovnání: "Dva sedláci postavili na poli raketu." :-D Je to v určitém smyslu strašlivě přesné!