neděle 27. prosince 2015

Návlek na ruku

Před časem jsem pro svou milou dělal návlek na ruku. Občas ji bolívaly šlachy, když hrála na housle, a zateplení ustřiženou ponožkou pomáhalo ulevit. Přestože ponožka to byla hezká, rozhodl jsem se, že důstojnější, teplejší a pevnější forma by mohla být lepší, a vytvořil jsem proto speciální návlek na ruku.
(Kvalitu fotografií omluvte, starý telefon nefotí nejlépe a během procesu tvorby zpravidla nemívám chuť nebo čas štrachat fotoaparát, čekat až se nabije atd.)

Začal jsem skicami vzorů a konstrukce. Chtěl jsem, aby šel ohrnout, aby byl zapínací, nikoliv pouze navlékací, aby měl vzor spíš geometrický než například florální - k předmětu mi to tak lépe sedělo. 



Udělal pracovní model, abych věděl, jak bude vycházet zapínání, aby věc pevně a pohodlně obepínala ruku. Díky tomu jsem pak byl také schopný poměrně přesně umístit vzor na výslednou "ortézu" - viz dvojí kresba na "maketě". 





Upravil jsem šablony a věc vytvořil "na ostro" ze správných látek. Základní sešití provedla mamka na stroji - nestíhal jsem, a tak to tak bylo rychlejší. Ztratila se tak nicméně možnost ohrnutí, protože spojení mezi palcem a dlaní je sešité, možná je to však komfortnější. Geometrické prošívání jsem pak dokončoval ručně opět sám (čili jehlou a bavlnkami). Uvnitř je podšívka ze světlé látky. 




Zabalené to pak bylo v ručně dělané krabičce ze čtvrtky s obrysem houslí a převázané saténovou stuhou. Fotografii bohužel nemám. O balení dárků každopádně třeba někdy příště. 



0 komentářů: