úterý 19. ledna 2016

Blog na Blog.cz

Už je tomu asi měsíc, co jsem se pokoušel vytřískat maximum z designu blogu ve službě blog.cz. Zážitek to byl v pravdě vyzývavý, protože jde o službu zastaralou. Ačkoliv jde nastavit leccos, detailnější štelování počínající úpravou jednotlivých elementů pomocí css, jdoucí přes průhlednost v záhlaví a končící faviconem leží v říši science fiction. 



Doufám proto, že se mi i přes omezení podařilo doprovodit blog V křesle slušným atmosférickým designem, který evokuje klid, osobitost, ale také domáckost a vyrovnanost. 

A protože obsah bývá přemýšlivý, nápaditý a zábavný, vřele jej doporučuji k četbě. 

4 komentářů:

Petr Vojtěch řekl(a)...

Je tam útulno :). Akorát mě překvapuje, že někdo stále používá Blog.cz

Likandro řekl(a)...

Díky za reakci. Rád to slyším.

Inu, mě užití služby Blog.cz také překvapilo, ale na argument "Blogy z blogspotu jsou všechny hodně podobné," který se spolčil ještě s argumentem "Chci hlavně napojení na nějakou komunitu, témata týdne, autorský klub atp.," se holt nedá odpovědět nic moc kloudného. Z hlediska zázemí to bohužel nemá konkurenci. Z hlediska Blogu.cz to zas bude asi ztrátový podnik, a tak to zamrzlo v čase a nezlepšuje se to. Myslím, že tam chybí nějaká kreativní duše, která by to nakopla a lépe využila komunitní aspekt, čímž by se možná generovaly větší zisky z reklamy a kdo ví z čeho pak ještě.

Den řekl(a)...

Je to velice elegantní design na to, jak málo se toho dá na Blog.cz udělat :) Docela mě štve, že (co se nejen vzhledu blogu týče) se tam nemůžu pořádně pohrabat v http a css, takhle se to všechno musí řešit děsně složitě. Opravdu, kdyby tam nebyla ta "komunita", tak si asi blog založím někde jinde, ale zase musím uznat, že se leccos na Blogu změnilo k lepšímu (i když to byly většinou spíše organizační záležitosti, vzhled, nebo maličkosti - nic zásadního, ale už se projednávalo zavedení tagování článků, což mě teda nadchlo a doufám, že se to časem uskuteční :))

Likandro řekl(a)...

Díky. :-) Já se domnívám, že Blog.cz nijak zásadně nezlepšuje své služby zkrátka proto, že se jim to nevyplatí a služba je někde na hranici ziskovosti. Konkurence v zahraničí je silná a zkrátka zůstává jen sociální faktor, který by ale pro ně byl velmi nákladný rozvinout. Přitom začínat to dnes, tak je to mnohem podobnější facebooku, minimálně co do záklandí funkcionality upozorňování chatování, hodnocení atd. Každopádně to má své kouzlo.