sobota 4. září 2010

I vydal se oslovit samotného Ikjůcha.

A jsou tomu už dva roky, co jsem se vydal na pouť a viděl lidi rozdírané hranou kostky v pekelném žáru. (viz. Putování archanděla Likandrose)

Nicméně dva roky uběhly a Cubesis II se chýlí k dokončení. Dalo by se říct cupitá, protože hra byla v zásadě hotová už od začátku a čekalo ji jen několik málo vizuálních - a tím i hratelnostních - úprav. Jenže milion drobností je milion drobností a vypustit hru do světa, byť s jednou jedinou z nich, by byla věčná škoda.

Každopádně chci ukázat především vizuální vývoj hry v průběhu tvorby.

Když jsme začali a já "...viděl nepravost povrchu věcí a viděl že to není moc dobré...," hra vypadala takhle:



První a dosud zřejmě nikde nepublikovaná verze grafiky vypadala následovně. Pro její podobu jsem projížděl takové ty vtipné obrázky půdy v encyklopediích a hodně jsem se soustředil na podobu bočnic kvádrů. Inu, asi je to poznat. : )) 



Vzhledem k nepřehlednosti jsem se chytil za nos a raději to celé překreslil - tomu předcházelo asi týdenní zkoumání různých variant podobných terénních útvarů v jiných hrách. Hře to hodně pomohlo a dostala mnohem přehlednější ráz.



Ale problém téhle varianty byl v tom, že po spuštění hra vypadala takhle:




Každopádně hnusná hněď a šeď nebyla jediným neduhem. Hra celkově působila tak nějak jako seprané tričko, takže jsem ji v téhle fázi upravil barevnou paletu a místo hnědých kostek jsme jako výchozí začali užívat zelené. 


Takhle hra vypadala před uložením ke spánku, tedy v době, kdy Ikkjua čekaly státnice. Vlastně to asi nevypadá až tak zle, ale stejně to po novém otevření projektu nepůsobilo - minimálně na mě - úplně správným dojmem. Zdálo se to navíc kvůli celoplošné zelenosti dost nepřehledné. 
Pustil jsem se tedy do menších úprav, které, myslím, hře zas o krok pomohly - větší úpravy by vyžadovaly kompletní předělání celé hry (zřejmě i se zvětšením kostek, aby to stálo za to), to už ale skutečně nemá v dané fázi smysl. 
Asi nejmarkantnější rozdíl je ve velikosti herní desky, která nabízí 676 polí. Další rozdíl je návrat o krok zpátky k původnímu znázornění hor a pláží (v nové podobě).  Hra je teď na pohled snad trochu bohatší a zároveň přehlednější. Tak snad se bude líbit nejen mně, ale i hráčům. : ))


Každopádně ještě chybí spousta drobností, takže mám co dělat. Nicméně nejdůležitější část hry je víceméně kompletní. 
Příště třeba ukázka menu hry nebo náhled na remake Cubesis I. 






3 komentářů:

Firejs řekl(a)...

Hezkej článek.. je docela zajímavé prohlédnou si vývoj grafiky od začátku až do konce ;)

PepiCzech řekl(a)...

Přesně jak píše firejs, hezký pokrok. Na hru se těším, kritických komentářů stran meníček a ukazatelů se zdržím, pač píšeš že tě čeká spousta dodělávek :)

Takže - zajímavé, líbí se mi to a držím palce.

Likandro řekl(a)...

Díky : )

Jinač, Pepi, klidně se rozepiš konkrétně - není vyloučeno, že si někde něčeho nevšimnu.

Pokud jde o ukazatele přímo ve hře, půjdou pryč celé. Písmo na panelech se bude muset pečlivě vybrat. Do toho spodního rámečku v panelu budov ještě něco přijde - zatím není přesně dáno co. Umístění zámků asi bude zarovnané se spodem. Ikonka lidí mi ne úplně sedí. Nicméně, jinak bych na panely už docela rád nesahal.

Chybí ještě pár věcí z herní desky - průmět sluníčka, něco k mráčkům, a podobné maličkosti... Ikona hry... Nějaké dodělávky druhé varianty hor (aby tam byly nahoře dvoje sprity)... změnit barvu vodního víru, možná ho i trochu přemalovat... A hlavně chybí menu, kde mám takovou šílenou vizi.

Takže jestli máš k těm panelům něco razantního co jsem nezmínil, určitě mi dej nějak vědět.