sobota 13. prosince 2014

Čmárání z posledních týdnů

Zkouším různé návrhy terénu hry. Přičemž se zároveň seznamuje se 3D rozhraním. Seřadil jsem je podle data vytvoření od nejstarší práce po nejnovější.

Úplně první samostatný pokus ve 3D. Rád bych, aby stěny navazovaly a jedna z představ pracovala s myšlenkou, že by bloky vytvářely velmi ostré, byť decentní, hrany.

Ve druhém pokusu jsem se zaměřil spíš na dosažení kamenitého vzhledu modelu. Chtěl jsem, aby působil jako mírně omšelý kámen, tj. bez výrazných hran atp.

Třetí pokus měl původně cílit mezi předešlé dvě varianty, ale moc se to nepovedlo.

Při navrhování jsem se vrátil ke 2D, protože je to pro mě rychlejší a zkusil jsem si načrtnou nějaký velmi jednoduchý základní tvar kamene. Bohužel se mi to ale jeví dost obyčejné, bez nápadu, bez atmosféry. Kamarádovi to ale přijde jako nejlepší návrh. Dost mi vadí, že by to ve 3D vytvářelo velmi jasně viditelné bloky, zatímco já bych hrozně rád dosáhl efektu celistvé "horské"/pobřežní stěny.


Jiný pokus. Navazuje docela hezky, ale je to takové pouštní a stále z toho nemám pocit, že by se to hodilo do hry s božstvem a s mytologií, kterou jsme nakonec alespoň v náznaku připravili; tj. nekorespondovalo by to se světem, který je po katastrofě a začíná novým stvořením. Navíc je to pořád poměrně nevýrazné a tuctové.

Na poslední pokus jsem skloubil 2D a 3D: ve 3D jsem si vytvořil základní model z jednoduchých kvádrů a ve 2D pak zkoušel, jak by to třeba mohlo vypadat. Snažil jsem se o temnější vzhled, dosáhl jsem navazující stěny (není to vidět, ale plynule by na sebe navazovala i ve 3D) a celkově mi stylisace prozatím sedla, jakkoliv je to hodně jednoduché a jakkoliv by jistě přibyly nějaké oživující prvky a jistě i nějaké detaily (zkrátka by ještě určitě přišla jedna kompletní revize). U kamaráda (programátora) se to bohužel nesetkalo s dobrým ohlasem, takže se mi snažil vysvětlit, že je objektivně vzato, cituji, "na hovno", takže to můžu skartovat (čili to ani nebudu dodělávat). Naneštěstí měl pocit, že jsem do něj "začal šít", takže jsme se pak i "pohádali". :-D Vývoj her je někdy docela legrační věc. Ikkju občas říkává, že je to jako manželství. :-D Já k tomu celkově asi řeknu jen tolik, že hledá-li někdo za každou větou urážku, tak ji tam najde. V hlavě mi tak pořád leží otázka: Opravdu chci dělat hry?


1 komentářů:

Vojta Koci řekl(a)...

Mno, upřímně řečeno, úplně nejvíc by se mi líbila kombinace prvního a třetího pokusu. Perfektní je, že trávu tvoří jen barevná stěna bez výšky. Samozřejmě nevím, jaký je přesně účel grafiky, ale vůbec bych se nebál abstraktnějšího vyjádření, nesnažil bych se zas až tak blížit reálným texturám a tvarům. Ale to je jen můj vkus a vnější pohled.

Mám moc rád, když autor nechává prostor pro domýšlení, ideálně v kombinaci s abstraktními detaily. Často se s tím pracuje v pixelartu, viz Superbrothers S&S, Canabalt atd. Ale koneckonců podobně se dá postupovat i se 3D modely. Úplně mě nenapadají příklady, ale trochu se té představě, kterou chci předat blíží třeba Journey nebo zcela abstraktní FRACT.